Charles Leduc

• Anatomopathologie
  • Pathologie cardiovasculaire
  • Pathologie thoracique

• Molecular analysis confirms intrapulmonary spread rather than primary tumors
  • Heritable cardiovascular disorders using targeted-next generation sequencing on formalin-fixed paraffin embedded tissue
  • Regional differences in ascending aortic histology

• 2016 : Prix du jeune chercheur, Société de pathologie cardiovasculaire, Congrès annuel de ’USCAP.
  • 2013 : Prix Dr Paul Manley, Département de pathologie, Université Queen’s,  « Octroyé au résident(e) qui a fait preuve d’excellence scolaire ou en recherche ».
  • 2012 : Prix Alexander D. Stewart, Faculté de médecine, Université McGill, « Octroyé au diplômé(e) qui, dans l’opinion de la Faculté, possède les qualifications les plus élevées pour l’exercice de la médecine ».

• Leduc C, Maleszewski J. Letter to the editor : Misconceptions about Malignant Metamorphosis in Myxoma. The Annals of Thoracic Surgery: Accepted 4/11/2016.
  • Helder M, Kouhoukos N, Zehr K, Dearani J, Maleszewski J, Leduc C, Heins C, Schaff H. Late Durability of Decellularized Allografs for Aortic Valva Replacement: a Word of Caution. Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery: 2016 Mar 31 Epub ahead of print (PMID: 27131847).
  • Leduc C, Zhang L, Öz B, Fukuoka J, Antonescu C, Travis W. Thoracic myoepithelial tumors: a pathologic and molecular study of 8 cases with review of the literature. American Journal of Surgical Pathology, 2016; 40(2):212-23.
  • Leduc C, Pacheco-Blandino I, Squire J, Farmer P, Good D, Lebrun D. Composite mantle cell and primary cutaneous anaplastic large cell lymphoma: case report and review of the literature. American Journal of Dermatopathology, 2015 Mar; 37(3):232-6.
  • Leduc C, Young I, Joneja M, Parker C. Unexpected post-mortem diagnosis of sysmetric sclerosis presenting as pneumatosis intestinalis: revised diagnostic criteria and medicolegal implications. Legal Medecine, 2015 Jan; 17(1):29-33.